Följ oss

tisdag 23 juli 2013

Thinking of you

I söndags frågade Cornelia "Har du för många band?". Svar: Nej. Nej, det går inte att ha för många band. Band, blommor och bling kan du aldrig få för mycket av. Inte papper heller. Eller?

Cornelia visade hur du kan använda dina band inflätade i nätbandet. Här visar jag hur du kan använda det som dekoration på ett kort:



Kortet är i det "klassiska formatet" 6 x 6'' i brun cardstock. En del tycker att det är praktiskt att skära av cardstocken mitt itu. Då blir det (oftast) 6 x 6''. En del vill använda centimetrar och då är det ju mer praktiskt med 15 x 15 cm. 6 x 6'' är ju dryga 15,2 cm.Jag har lagt på ett vitt cardstock och därefter fäst fast designarket.
Här har jag klippt ut motiv från ett underbart designark från Pion Design. Jag tycker att det blir en dekoration i sig. Nätbandet fäste jag under designarket. Då syns inte tejpen. Jag fäste också tejp under den rosa rosetten gjord av ett satinband. Det är det sättet som jag kommit på för att inte tejpen ska synas, dvs att gömma den under dekorationer. Jag har veckat spetsen och fäst den med tejp och vecken med limprickar (glue dots). Det går även att häfta fast veckade band. Tänk då på att göra det innan du fäster det på cardstocken som du använder som bas. Blomman är dels en Humble Lace och en ros. Texten Thinking of you är en rub-on (finns i markbutiken) som jag satt fast på en bit rosa papper (baksidan av designarket). Den lilla fjärilen är ett klistermärke som jag satte fast på en bit papper och klippte ut för att få en mer levande effekt. I övrigt är det dekorerat med bling bling och glitterlim.

Have you noticed the lovely design papers from Pion Design? Here I have cut out a part of a paper and then worked with several layers of cardstock and decorations.

DT Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar