Följ oss

måndag 8 december 2014

Julinspiration - Snöflingor, pynt och present



Jag har använt en hel del snöflingepaljetter på mina julalster, men det finns andra snöflingor i butiken. En söt liten snöflingestans t ex. Och så finns de här fina självhäftande snöflingorna. De är klistriga på båda sidorna och passar därför utmärkt att hälla glitter på. 

(Sticky Shapes är dubbelhäftande Peel-Off’s som kan färgläggas med glitter eller med dekorationsfolie, dekorationspulver, bladmetallfilm, sand och kan även färgläggas med tex vaxkritor.)

Vill ni inte glittra själva så finns det färdiga snöflingor med glitter på i vitt eller silver.


Jag har satt två stycken på en flaska och hällt glitter på. Jag målade korken vit och hällde på glitter medan färgen var våt. 


Jag satte också en snöflinga på en ljuskopp. Det är glitter på den också.


En fin ljuslykta att pynta hemmet med och en flaska vacker nog att ge bort. Så sätt en snöflinga på något och ha kul!

I've used snowflakes to decorate a tea light holder and a bottle. The snowflakes have adhesive on both sides and are therefore excellent to pour glitter on. I also painted the cork of the bottle white and poured glitter on it while the paint was still wet. The tag says "Lingonberries & cinnamon". Go and put a snowflake on something and have fun!


Kreativa Teamet - Cornelia/Sorken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar